Pazartesi, Şubat 22, 2016

Say ki yedim camii

Merhabalar efendim :))
bilgi



*Pazartesi diyete başlayıp Salı bırakanlar,
*yaa yinemi pazartesi diye sızlanarak uyanıp üşüyerek işe gelenler,
*şşşşttt pazartesi temizlik günüdür diyip, kocayı çoluk çocuğu evden postalayıp, işe girişen temizlik mihmandarı teyzeler,
*haftasonu planlarının hiçbirini (özelliklede ders çalışma bölümünü) uygulayamadan pazartesiye kavuşan çalışkan öğrenciler,
*Hanımın kahvaltı hazırlamaya tenezzül etmeden yataktan ayağı ile bye bye yaparak işe yolladığı kocişler,
*Amaaan kalksam napacam yaa diye öğlene kadar uyuyup yataktan kalkmadan, gözünün çapağını silmeden sosyal medya ve bilimum internet alemini tavaf eden, ergenlik dönemini lastik kıvamında uzatan bay bağyan tayfalar,
*Bebek sızlanmasında sabaha kadar uyuyamayan üzerinden tır geçmiş gibi hisseden tazecik anneler,
*Bitmek bilmeyen grip sezonunun sonuna gelemeyip bu haftasonu da iyileşmeyi başaramayanlar,
*VEEE ben gibi haftasonu camları silmiş ve akabinde yağmurlu bir pazartesiye uyanmış olan sevgi kelebekleri, mutluluk pıtırcıkları hepinizin ama hepimizin pazartesisi mübarek olsun :))

Benim keyfim gıcır zira size yeni öğrendiğim bir hikaye anlatmak istiyorum. Arada vatana millete faydalı işlerde yapmak lazım geyiğin dibine vur vur nereye kadar :)

NOT: Benim gibi özellikle yemek içmek bakımından nefsine esir olmuş insanlara ders mahiyetinde dir.

Keçecizade Hayreddin Efendi adında dar gelirli bir esnaf (bir başka rivayete göre Adanalı Şakir Efendi’dir) “Allah’ın mescitlerini, ancak Allah’a ve ahiret gününe inanan, namazı gereği üzere kılan, zekâtı veren ve Allah’tan başka kimseden korkmayanlar imâr eder. İşte bunların doğru yolda olup başarıya ulaşacakları umulur.” 1 âyetindeki müjdeyi duyunca bir cami yaptırma arzusu duyar. Nefsinin arzularını dinlemeyip para biriktirmeye başlar. Ne zaman ki canı bir şey istese: ‘Sanki yedim (var say ki yedin)!’ der ve parasını bir kenara koyar. 20 yıl sonra biriktirdiği paralar küçük bir cami yaptıracak miktara ulaşınca Kırbacı sokağındaki mütevazı camiyi yaptırır. Yaptırılan cami halk arasında ‘Sanki Yedim Camii’ olarak anılmaya başlar.

Cami halen ibadete açıkmış inş hep te açık kalır..

Olaydan çıkardığım ders bakımından canım bişey istedimi "say ki yedim" diyorum parayı geri cüzdana bırakıyorum lakin çocuklar bişey istedimi "sayki yediniz" diyorum yüzüme acayip mi desem aval aval mı desem hüzünle karışık acımayla eşlik eden bir kızgınlıkla bakıyorlar o zaman tamam şaka yaptım şaka diyorum ve paraları uçlanıyorum.

Ben deniz "sayki yedim" değilde sayki GİYDİM eskittim, sayki evde bu çantadan 9 tane daha var, sayki bu model ayakkabı sana yakışmıyor, sayki bu yüzük ve saatlarden gına geldi vs vs. mantığı ile hareket etsem kendime sayki giydim-in sıfır model cipini alırım hehehe :))

Bu günlük   HOŞÇAKALIN..



 

20 yorum:

  1. :) O zaman ben de sayki giydimin sıfır marka cipini almanızı diliyorum.
    Ama atalarımız demiş zaten işten artmaz dişten artar diye.. Acaba ben de her elim bir şey yemeye gittiğinde sayki yedim dersem faydası olur mu..:)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. duymuştum bu camiyi ama o sayki yedim olayı maaallleeefff aşıyor beni.. ben yiyerek mutlu olan yemeyince hüzünlü sinirli ve uyuşuk bir hal alan uyuz bir yaratığım :/

    YanıtlaSil
  3. Çok güzeldi anlatımına bayıldım :)Emeğine sağlık ...

    YanıtlaSil
  4. Bana gelen yorumlardan duymuştum o camiyi ve ilk zamanlar sık sık sonra da seyrekte olsa uyguladım. Canım bir şey almak istediğimde "say ki aldım" dedim kendime ve aslında yapılabildiğini gördüm. Ve bende çocuklarıma uygulamaya çalıştım bun senin gibi ama onlar henüz bizim olgunluğumuza erişemediklerinden ötürü ısrarlarına devam ettiler. Ama onlara da "alacaksında ne olacak o oyuncağı , iki oynayıp sıkılacaksın. Sonra da bir köşeye atacaksın. Aslında gerçekten istemiyorsun vb..... "caydırma vaazları veriyorum. Bazen kabulleniyorlar, belkide "yeter sussun artık, lanet olsun diye kabulleniyor olabilirler:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahah bizimkilerde pek sökmüyor ama bakalım eylemlerim devam edecek

      Sil
  5. Allah Razı olsun yaptırandan. Duymuştum bu hikayeyi. Sanki yedim desek biz ortaya neler neler birikir de.... Yine de yetmiyor bize bu dünya

    YanıtlaSil
  6. çok yaşayınız efendim :) hahaha iyi geldi :
    emeğine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  7. Ben de yapıyorum ama sevgili kocam saymadan yediğinden bir an sinir basıyor ve da daaammm :(

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli :)) Hadi bişiler YAZ :)